Okładka "Uważnośc i spokój żabki

kupujęprzeczytaj framgnet

KSIĄŻKA I EBOOK

tytuł: „Uważność i spokój żabki”
autorka: Eline Snel
tłumaczenie: Matylda Falkiewicz
160 stron
okładka miękka ze skrzydełkami
format: 142×225 mm
ISBN: 978-83-63860-11-0
bezpłatny dodatek: płyta CD z 11 ćwiczeniami

 

cena:
książka – 57 zł z VAT (5%)
ebook – 52 zł z VAT (23%) – format epub + pliki MP3
data wydania: grudzień 2015

 

Gdyby każdego ośmiolatka na tej planecie nauczono medytacji, wyeliminowalibyśmy przemoc na świecie w ciągu jednego pokolenia. – Dalaj Lama

 

 

 

 

Pierwsza książka o medytacji (świeckiej) dla dzieci.
Ta prosta, przyjazna i skuteczna metoda zyskała entuzjastyczne opinie setek tysięcy rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie.
W Holandii niemal w każdej szkole podstawowej jest przeszkolony nauczyciel, który codziennie prowadzi z uczniami kilkunastominutowe ćwiczenie uważności.
W wielu szkołach odbywa się ono jednocześnie dla wszystkich uczniów i w tych właśnie placówkach efekty, w postaci poprawy dobrostanu dzieci, ich zdolności koncentracji i poziomu wzajemnej życzliwości są najbardziej uderzające.
Same dzieci przepadają za tymi chwilami wyciszenia i spokoju.
Nauczywszy się je wykonywać, same chętnie sięgają po to narzędzie, kiedy ogarniają je trudne emocje. Opanowanie tej sztuki to ogromny kapitał, który procentuje im przez całe życie.

CD towarzyszące książce zawierają 11 ćwiczeń (czas trwania całości – 1 godzina), do których głosu użyczyła Agnieszka Marszałek – certyfikowany nauczyciel uważności MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) i trener rozwoju osobistego, nauczycielka i muzykolog, a nade wszystko niezwykle ciepła osoba ze wspaniałym, aksamitnym głosem.

Po co dzieciom ćwiczenia uważności?
Współczesne dzieci atakowane są wielką ilością bodźców: gry, smartfony, tablety i inne rozpraszacze wpływają znacząco na ich umiejętność koncentrowania się. Są równie zestresowane, co dorośli. Niektóre miewają, z powodu stresu, kłopoty z zaśnięciem. Inne odczuwają ciągły niepokój. Jak zatrzymać wir myśli, gdzie szukać „przycisku pauzy”?
Rodzice i nauczyciele czują się często zupełnie bezradni wobec tego problemu.
Świecka medytacja według Eline Snel jest narzędziem znakomicie dostosowanym do potrzeb dzieci. Dzięki niej mogą nauczyć się spokoju i świadomego reagowania.
Dzięki swojej prostocie i skuteczności, zarówno w domu, jak i w szkołach, Metoda Eline Snel odnosi ogromne sukcesy w USA i północnej Europie.
Metoda Eline Snel jest wprost inspirowana metodą uważności (mindfulness), stworzoną i dopracowaną przez Jona Kabat-Zinna. Opiera się na ćwiczeniach oddechowych, które pomagają się stopniowo skupić na tu i teraz i nabrać dystansu w stosunku do odczuwanego niepokoju i krążących w głowie zmartwień.
Snel, Eline (c) Henk Jansen- 300dpiEline Snel jest holenderską terapeutką. Opracowała metodę medytacji dla dzieci. Stworzyła w Holandii Akademię Nauczania Uważności, w ramach której prowadzi kursy dla nauczycieli, psychologów, rodziców i dzieci. Dobroczynny wpływ jej metody na dzieci jest tak wielki, że holenderskie ministerstwo edukacji postanowiło wszystkim nauczycielom, którzy sobie tego zażyczą, zafundować szkolenie w Akademii. Jej metoda stosowana jest w szkołach podstawowych w Holandii i w Belgii. Książka „Uważność i spokój żabki” podbiła już setki tysięcy dziecięcych i dorosłych serc.

 

 

 

 

http://www.amara.org/pl/videos/ljVeW9OzJQxX/info/sitting-still-like-a-frog/

Współczesne dzieci są często wewnętrznie zestresowane, rozdygotane, mają trudności ze skupieniem uwagi. Jak pomóc im opanować sztukę koncentracji? Świecka medytacja jest narzędziem prostym i skutecznym. Nadaje się dla dzieci znakomicie i przynosi niemal natychmiastowe rezultaty. Ta oryginalna, pełna humoru i czaru książka, proponuje krótkie ćwiczenia do stosowania na co dzień. Przeznaczona jest dla dzieci od 5 do 12 lat i ich rodziców.

Rysunek4Na wskroś praktyczna, książka Eline Snel powstała na bazie jej doświadczeń w pracy z dziećmi. Przez kolejne rozdziały przewija się wiele historii, często poruszających, jej małych podopiecznych i tego jak proste ćwiczenia uważności pomogły rozwiązać ich dziecięce problemy.

Autorka pisze w sposób przystępny dla każdego, zarówno pedagoga czy psychologa jak i rodzica, jednocześnie przejawiając ogromna wrażliwość i czułość dla małych i dużych odbiorców jej metody. W każdym przypadku zachęca ona do zaakceptowania swojego stanu i swoich uczuć, do potraktowania siebie z troską i łagodnością oraz do wykonywania tego, co w danej chwili jest dla nas komfortowe i dostępne.

Rysunek4

Fragment wstępu do wydania francuskiego, autorstwa Christophe’a André , lekarza psychiatry w paryskim szpitalu Sainte-Anne , autora wielu książek o medytacji.

Chętnie kojarzymy dzieciństwo z beztroską. Jednak ta beztroska jest również inteligencją intuicyjną, umiejętnością życia chwilą obecną. Dzieci posiadają naturalne umiejętności w praktykowaniu uważności, dzięki czemu ich życie jest łatwiejsze i szczęśliwsze, niż nasze, to jest dorosłych.

Uważność jest zdolnością umysłu do kierowania się ku temu, co jest tu i teraz, do bycia całkowicie obecnym w każdej przeżywanej chwili. Jest podstawą wielu metod medytacji, dzięki którym możemy uczyć się ją zachować, rozwijać i umacniać. Dobroczynne działanie medytacji zostało naukowo zbadane i aktualnie medytacja jest coraz szerzej stosowana w medycynie i psychoterapii.

Dzieci są na początku, zupełnie naturalnie, mistrzami teraźniejszości. W miarę, jak rosną, uczą się wybiegać w przyszłość i wracać do przeszłości. W miarę też, jak zwiększają się ich możliwości umysłowe, znacząco wzrasta ich wydajność, ale i podatność na cierpienie. Jak mówi Biblia: „Kto przysparza wiedzy – przysparza i cierpień”.

Z czasem większość dzieci traci wspaniałą umiejętność skupienia na chwili obecnej. Mogą oczywiście ponownie się jej nauczyć, gdy dorosną. Ale czy nie byłoby prościej i logiczniej pomóc im zachować i pielęgnować ten cenny kapitał?

Taki jest właśnie cel książki „Uważność i spokój żabki” Eline Snel.

Oczywiście, praktykowanie uważności może zdziałać cuda dla współczesnych dzieci: zestresowanych, roztargnionych, niespokojnych. Może im pomóc znaleźć swoje centrum i spokój wewnętrzny. Oczywiście, może im pomóc odeprzeć niezliczone ataki stymulantów, jakimi są bombardowane we współczesnym świecie, tak bardzo szkodliwe dla naszych umysłów, czy to osób dorosłych, czy też dzieci.

Jednak uważność może im dać coś znacznie więcej, niż wsparcie wobec tych wyzwań. Uważność pomoże im stać się bardziej ludźmi, mniej konsumentami i pracownikami, a bardziej świadomie obecnymi w tym świecie ludźmi, dostrzegającymi jego kruchość i piękno.

Wspólne praktykowanie uważności to niewątpliwie najpiękniejszy prezent, jaki rodzice mogą dać dziecku. Prezent, który będzie mu służył przez całe życie.

Rysunek4

cd

Agnieszka MarszałekĆwiczenia na CD mistrzowsko przeprowadziła Agnieszka Marszałek – certyfikowany nauczyciel uważności MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) i trener rozwoju osobistego. Prowadzi kursy MBSR, warsztaty, szkolenia promując świadome życie poprzez uważność. Zdobyta wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwalają jej pomagać innym dostrzegać możliwości radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata i polepszania jakości życia. Jest też nauczycielem i muzykiem, od wielu lat z sukcesami zajmuje się edukacją artystyczną dzieci i młodzieży. Inspiracje czerpie z licznych podróży a zainteresowanie kulturą Dalekiego Wschodu rozwija wędrując po Himalajach i równinach Tybetu. Więcej informacji: www.akademiauwaznosci.pl

ĆWICZENIA NA PŁYCIE CD

Nr 1. Spokój i uważność żabki. Ćwiczenie medytacji dla dzieci w wieku 7–12 lat

Nr 2. Mała żabka. Ćwiczenie medytacji dla dzieci w wieku 5–12 lat

Nr 3. Skupienie na oddechu. Kierowanie i przekierowywanie uwagi. Dla dzieci w wieku 7–12 lat i starszych

Nr 4. Test spaghetti. Ćwiczenie rozluźniające dla dzieci w wieku 5–12 lat i starszych

Nr 5. Przycisk pauzy. Ćwiczenie kontrolowania reakcji. Dla dzieci w wieku 7–12 lat i starszych

Nr 6. Pierwsza pomoc przy trudnych uczuciach. Dla dzieci w wieku 7–12 lat i starszych

Nr 7. Bezpieczne miejsce. Wizualizacje dla dzieci w każdym wieku

Nr 8. Fabryka trosk. Radzenie sobie ze zmartwieniami. Dla dzieci w wieku 7–12 lat i starszych

Nr 9. Doładowanie energii. Kiedy coś nam odbiera siły. Dla dzieci w wieku 5–12 lat

Nr 10. Tajemnica komnaty serca. Ćwiczenie życzliwości. Dla dzieci w wieku 7–12 lat.

Nr 11. Śpij dobrze. Dla dzieci w każdym wieku